Bertrand.pt - Cognitive Culture Studies

Cognitive Culture Studies

de Peter Hanenberg 

idioma: Inglês
Editor: Universidade Católica Editora
Portes
Grátis
10%
9,90€
Poupe 0,99€ (10%) Cartão Leitor Bertrand
Em stock
portes grátis

Cognitive Culture Studies aims at studying the relation between mind and culture and their mutual interdependence. The mind produces culture as much as it is shaped by it. How the mind reaches out to the world out there and how this world translates into meaning, this is the overall issue of this book.

The eight chapters claim, examine and perform the possibility and necessity of intersecting the study of culture and cognition by introducing key concepts like tacit knowledge, force dynamics, conceptual blending and intramental translation.

They apply these concepts in the analyses of literary works, Walter Benjamin’s ninth thesis on history, the idea of Utopia and Christopher Columbus’ non-discovery of the New World, alluding in the last chapter to the practical consequences of tacit knowledge and intramental translation in the practice of intercultural communication.

Outros livros da coleção

Identidade em Viagem
10%
portes grátis
10% Cartão Leitor Bertrand
9,90€
Universidade Católica Editora
Women Speak
10%
portes grátis
10% Cartão Leitor Bertrand
15,50€
Universidade Católica Editora
Cognitive Culture Studies
ISBN: 9789725406038 Editor: Universidade Católica Editora Idioma: Inglês Dimensões: 159 x 228 x 7 mm Encadernação: Capa mole Páginas: 120 Tipo de Produto: Livro Coleção: Estudos de Comunicação e Cultura Classificação Temática: Livros  >  Livros em Inglês  >  Ciências Sociais e Humanas  >  Outros
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.