Bertrand.pt - The Happiness Fantasy

The Happiness Fantasy

de Carl Cederstrom 

idioma: Inglês
Editor: POLITY PRESS
Edição ou reimpressão: setembro de 2018
Portes
Grátis
20%
60,42€
48,34€
Envio até 10 dias
portes grátis

Happiness has meant different things in different times: according to Aristotle, only the gods could be truly happy, but if you lived ethically, you might come close; for medieval Christians, the best way to be happy was to suffer pain and for Romantic philosophers like Rousseau, society made happiness impossible. But what does it mean to be happy today? In this devastatingly witty new book, Carl Cederstrom traces our present-day fantasy of happiness from its roots in the 60's counter-culture. He argues that happiness is now defined by a desire to be 'authentic', to experience physical pleasure, and to cultivate one's 'brand' as an employee.

Along the way we encounter the renegade Austrian psychoanalysts, Big Pharma, Californian bohemians, self-help gurus and Silicon Valley CEOs who have all contributed to our current fantasy. Whilst these ideals may have depicted the good life in the 70s, a time of affluence and abundance, they are no longer sustainable in our current age of austerity. It is high time, Cederstrom argues, that we construct new fantasies of happiness.

The Happiness Fantasy
ISBN: 9781509523801 Ano de edição ou reimpressão: Editor: POLITY PRESS Idioma: Inglês Dimensões: 135 x 216 x 20 mm Encadernação: Capa dura Páginas: 200 Tipo de Produto: Livro Classificação Temática: Livros  >  Livros em Inglês  >  História  >  História em Geral

Sugestões

The West In Question
57,99€ 46,39€
PEARSON EDUCATION (US)
The Pearson Handbook Of World History
25,36€ 20,29€
PEARSON EDUCATION (US)
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.