imagem não disponível
History Of Graphic Design Vol 2

History Of Graphic Design Vol 2

de Julius Wiedemann e Jens Müller 

idioma: Inglês
Editor: TASCHEN GMBH
Edição ou reimpressão: outubro de 2018
Portes
Grátis
10%
62,28€
Poupe 6,23€ (10%) Cartão Leitor Bertrand
Sujeito a confirmação no Editor
portes grátis

Through the turbulent passage of time, graphic design-with its vivid, neat synthesis of image and idea-has distilled the spirit of each age. Surrounding us every minute of every day, from minimalist packaging to colorful adverts, smart environmental graphics to sleek interfaces: graphic design is as much about transmitting information as it is about reflecting society's cultural aspirations and values.This second volume rounds off the most comprehensive exploration of graphic design to date, spanning from the 1960s until today. About 3,500 seminal designs from across the globe guide us in this visual map through contemporary history, from the establishment of the International Style to the rise of the groundbreaking digital age.

Around 80 key pieces go under the microscope in detailed analyses besides 118 biographies of the era's most important designers, including Massimo Vignelli (New York subway wayfinding system), Otl Aicher (Lufthansa identity), Paula Scher (Citibank brand identity), Neville Brody (The Face magazine), Kashiwa Sato (Uniqlo brand identity), and Stefan Sagmeister (handwriting posters).With his sweeping knowledge of the field, author Jens Muller curates the standout designs for each year alongside a running sequence of design milestones. Organized chronologically, each decade is prefaced by a succinct overview as well as a stunning visual timeline, offering a vivid display of the variety of graphic production in each decade as well as the global landscape which it at once described and defined.This collection of important graphic works represents a long-overdue reflection on the development of a creative field constantly changing and challenging itself. These key pieces act as coordinates through contemporary history, helping us trace the sheer influence of graphic design on our daily lives.

Outros livros da coleção

Bai Ming
10%
portes grátis
10% Cartão Leitor Bertrand
37,37€

de Bai Ming 

ACC Art Books
Terry O'Neill
10%
portes grátis
10% Cartão Leitor Bertrand
93,41€
Poupe 9,34€
ACC Art Books
History Of Graphic Design Vol 2
ISBN: 9783836570374 Ano de edição ou reimpressão: 10-2018 Editor: TASCHEN GMBH Idioma: Inglês Dimensões: 253 x 380 x 48 mm Encadernação: Capa dura Páginas: 480 Tipo de Produto: Livro Coleção: Design Classificação Temática: Livros  >  Livros em Inglês  >  Arte  >  Outras Artes
Livros  >  Livros em Inglês  >  Arte  >  Design e Ilustração

Sugestões

Fashion And Authorship
10%
portes grátis
10% Cartão Leitor Bertrand
99,63€
Poupe 9,96€
Springer Nature Switzerland AG
Balzac Reframed
10%
portes grátis
10% Cartão Leitor Bertrand
74,72€
Poupe 7,47€
Springer Nature Switzerland AG
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.