Bertrand.pt - Degrowth

Degrowth

de Giorgos Kallis 

idioma: Inglês
Editor: AGENDA PUBLISHING
Edição ou reimpressão: junho de 2018
Portes
Grátis
10%
18,13€
Poupe 1,81€ (10%) Cartão Leitor Bertrand
Pré-lançamento - envio a partir de 30-06-2018
portes grátis

The term "degrowth" has emerged within ecological and other heterodox schools of economics as a critique of the idea (and ideology) of economic growth. Instead, degrowth advocates a contraction of economies by reducing production and consumption, arguing that it is possible to do so without reducing prosperity or wellbeing. One might see in the degrowth community a resurgence of a radical theoretical and political variant of environmentalism, or "ecologism," based on the key premise that there are, and that there must be, "limits to growth." While this is an old idea, the recent degrowth literature has given it new shape by bringing different disciplines and schools of thought together in formulating its core critiques and propositions.

Degrowth is the interdisciplinary theory, or science, of ecologism and the aim of this book is to summarize its core elements in a brief, succinct, and simple form. It grounds degrowth squarely within the field of ecological economics and, in addition to outlining its key ideas, explores what it would take for an economy to transition to a position that enabled it to prosper without growth.

Degrowth
ISBN: 9781911116806 Ano de edição ou reimpressão: Editor: AGENDA PUBLISHING Idioma: Inglês Dimensões: 127 x 196 x 20 mm Encadernação: Capa mole Páginas: 240 Tipo de Produto: Livro Coleção: The Economy Key Ideas Classificação Temática: Livros  >  Livros em Inglês  >  Economia, Finanças e Contabilidade  >  Economia

Sugestões

Absatzprognose
22,84€
BoD Third Party Titles
Bestimmung Von Eigenkapitalkosten In Der Unternehmensbewertung
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.