imagem não disponível
Style And Emotion In Comic Novels And Short Stories

Style And Emotion In Comic Novels And Short Stories (eBook)

de Marszalek Agnes Marszalek 

idioma: Inglês
Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING
Edição ou reimpressão: março de 2020
72,86€
Pré-lançamento - envio a partir de 19-03-2020
Ebook para ADE

This book builds on cognitive stylistics, humour studies and psychological approaches to literature and film to explore the emotional aspects of humorous narrative comprehension. It investigates how the linguistic features of comic novels and short stories (by, for example, Douglas Adams, Joseph Heller and Nick Hornby) can shape readers' experience of comedy, considering the ways in which moods, characters and the plot is used to trigger blends of positive and negative emotion. The book offers an approach to such features of comedy as dark humour, cringe humour and comic suspense, emphasising the relationship between humorous language and mental states which are typically considered serious. Agnes Marszalek's focus on the non-humorous side of experiencing comedy offers a key contribution to the study of humorous narratives. By investigating humour as part of a narrative world, this book moves towards addressing the complexity of the experience of humour in narrative texts, providing implications not only for the linguistics of humour, but also for those approaches to discourse comprehension which explore the affective side of engaging with texts.

Style And Emotion In Comic Novels And Short Stories
de Marszalek Agnes Marszalek 
ISBN: 9781350054608 Ano de edição ou reimpressão: 03-2020 Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING Idioma: Inglês Páginas: 184 Tipo de Produto: eBook Formato: ePUB i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Outros

Sugestões

Blood
3,49€
(eBook)
Orion
Move
9,99€
(eBook)
HarperCollins Publishers
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.