imagem não disponível
Studying Feminist Film Theory

Studying Feminist Film Theory (eBook)

de Terri Murray 

idioma: Inglês
Editor: AUTEUR
Edição ou reimpressão: novembro de 2018
17,32€
Pré-lançamento - Sujeito a disponibilidade de stock - envio a partir de 20-11-2018
Ebook para ADE

This book is aimed at helping media and film studies teachers introduce the basics of feminist film theory. No prior knowledge of feminist theory is required, the intended readers being university undergraduate teachers and students of film and media studies. Areas of emphasis include spectatorship, narrative, and ideology. Many illustrative case studies from popular cinema are used to offer students an opportunity to consider the connotations of visual and aural elements of film, narrative conflicts and oppositions, the implications of spectator positioning and viewer identification, and an ideological critical approach to film. Explanations of key terminology are included, along with classroom exercises and practice questions. Each chapter begins with key definitions and explanations of the concepts to be studied, including some historical background where relevant. Case studies include film noir, Kathryn BigelowsStrange Days and the work of directors Spike Lee, Claire Denis, and Paul Verhoeven.

Studying Feminist Film Theory is a revised and expanded version ofFeminist Film Studies: A Teachers Guide, published by Auteur in 2007.

Studying Feminist Film Theory
de Terri Murray 
ISBN: 9781911325819 Ano de edição ou reimpressão: Editor: AUTEUR Idioma: Inglês Tipo de Produto: eBook Formato: PDF i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Ciências Soc. e Humanas  >  Sociologia

Sugestões

Chinese Martial Arts And Media Culture
38,10€
Rowman & Littlefield International
Pretty Liar
34,60€
(eBook)
SYRACUSE UNIVERSITY PRESS
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.