imagem não disponível
Making Machu Picchu

Making Machu Picchu (eBook)

The Politics Of Tourism In Twentieth-Century Peru

de Mark Rice 

idioma: Inglês
Editor: THE UNIVERSITY OF NORTH CAROLINA PRESS
Edição ou reimpressão: outubro de 2018
19,91€
Pré-lançamento - envio a partir de 08-10-2018
Ebook para ADE

Speaking at a 1913 National Geographic Society gala, Hiram Bingham III, the American explorer celebrated for finding the "lost city" of the Andes two years earlier, suggested that Machu Picchu "is an awful name, but it is well worth remembering." Millions of travelers have since followed Bingham's advice. When Bingham first encountered Machu Picchu, the site was an obscure ruin. Now designated a UNESCO World Heritage Site, Machu Picchu is the focus of Peru's tourism economy. Mark Rice's history of Machu Picchu in the twentieth century—from its "discovery" to today's travel boom—reveals how Machu Picchu was transformed into both a global travel destination and a powerful symbol of the Peruvian nation.

Rice shows how the growth of tourism at Machu Picchu swayed Peruvian leaders to celebrate Andean culture as compatible with their vision of a modernizing nation. Encompassing debates about nationalism, Indigenous peoples' experiences, and cultural policy—as well as development and globalization—the book explores the contradictions and ironies of Machu Picchu's transformation. On a broader level, it calls attention to the importance of tourism in the creation of national identity in Peru and Latin America as a whole.

Making Machu Picchu
The Politics Of Tourism In Twentieth-Century Peru
ISBN: 9781469643540 Ano de edição ou reimpressão: Editor: THE UNIVERSITY OF NORTH CAROLINA PRESS Idioma: Inglês Tipo de Produto: eBook Formato: PDF i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Ciências Exatas e Nat.  >  Ecologia

Sugestões

The Science Of Roman History
30,32€
Princeton University Press
Rainforest
13,85€
(eBook)
Profile
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.