Bertrand.pt - Luxury And Visual Culture

Luxury And Visual Culture (eBook)

de Armitage John Armitage 

idioma: Inglês
Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING
Edição ou reimpressão: dezembro de 2019
26,89€
Disponibilidade Imediata
Ebook para ADE

From couture fashion to opulent perfumes and decadent food, the luxury goods and services industry has grown at an unprecedented rate even in the context of a global recession. But in contemporary digital culture does luxury still reside in material things, or rather the look of things? In this first study of luxury through the lens of visual culture, Armitage argues that luxury is undergoing a shift from material culture to the immaterial culture of the visual, offering new forms of luxury engagement and unparalleled levels of pleasure never before offered to the senses.Calling for a new understanding of luxury in the changing visual landscape of contemporary society, Luxury and Visual Culture embraces an extraordinary range of cultural forms, including fashion, photography, social media, television, and art. From the masterpieces of Damien Hirst and Jeff Koons, to Richard Avedon's photography and Louis Vuitton's Flagship stores, the book explores key issues of globalization, digitization, consumer identity, mass luxury, and the role of art. This text is ideal for all students of contemporary luxury studies, as well as scholars and researchers in the field of visual culture.

Luxury And Visual Culture
de Armitage John Armitage 
ISBN: 9781474239554 Ano de edição ou reimpressão: 12-2019 Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING Idioma: Inglês Páginas: 248 Tipo de Produto: eBook Formato: ePUB i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Outros

Sugestões

Bond Of Flame
3,10€
(eBook)
Dragonfire Press
Annual Review Of Nursing Research, Volume 38
128,28€
Springer Publishing Company
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.