Bertrand.pt - Kant: Anthropology, Imagination, Freedom

Kant: Anthropology, Imagination, Freedom (eBook)

de John Rundell 

idioma: Inglês
Editor: TAYLOR AND FRANCIS
Edição ou reimpressão: dezembro de 2020
37,25€
Disponibilidade Imediata
Ebook para ADE

In a new reading of Immanuel Kant's work, this book interrogates his notions of the imagination and anthropology, identifying these - rather than the problem of reason - as the two central pivoting orientations of his work. Such an approach allows a more complex understanding of his critical-philosophical program to emerge, which includes his accounts of reason, politics and freedom as well as subjectivity and intersubjectivity, or sociabilities. Examining Kant's theorisation of the complexity of our phenomenological existence, the author explores his transcendental move that includes reason and understanding whilst emphasising the importance of the faculty of the imagination to undergird both, before moving to consider Kant's pluralised, transcendental notion of freedom. This outstanding book will appeal to scholars with interests in philosophy, politics, anthropology and sociology, working on questions of imagination, reason, subjectivities and human freedom.

Outros livros da coleção

Kant: Anthropology, Imagination, Freedom
37,25€
TAYLOR AND FRANCIS
History Of The Present
37,25€
TAYLOR AND FRANCIS
Kant: Anthropology, Imagination, Freedom
de John Rundell 
ISBN: 9781000318029 Ano de edição ou reimpressão: 12-2020 Editor: TAYLOR AND FRANCIS Idioma: Inglês Páginas: 188 Tipo de Produto: eBook Coleção: Morality, Society And Culture Formato: ePUB i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Ciências Soc. e Humanas  >  Filosofia

Sugestões

Wild Thought
19,33€
(eBook)
University of Chicago Press
Social Epistemology Of Legal Trials
37,25€
TAYLOR AND FRANCIS
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.