Bertrand.pt - Foraging Theory

Foraging Theory (eBook)

de John R. Krebs e David W. Stephens 

idioma: Inglês
Editor: Princeton University Press
Edição ou reimpressão: dezembro de 2019
83,28€
Pré-lançamento - envio a partir de 31-12-2019
Ebook para ADE

This account of the current state of foraging theory is also a valuable description of the use of optimality theory in behavioral ecology in general. Organizing and introducing the main research themes in economic analyses of animal feeding behavior, the authors analyze the empirical evidence bearing on foraging models and answer criticisms of optimality modeling. They explain the rationale for applying optimality models to the strategies and mechanics of foraging and present the basic "average-rate maximizing" models and their extensions.


The work discusses new directions in foraging research: incorporating incomplete information and risk-sensitive behavior in foraging models; analyzing trade-offs, such as nutrient requirements and the threat of being eaten while foraging; formulating dynamic models; and building constrained optimization models that assume that foragers can use only simple "rules of thumb." As an analysis of these and earlier research developments and as a contribution to debates about the role of theory in evolutionary biology.Foraging Theory will appeal to a wide range of readers, from students to research professionals, in behavioral ecology, population and community ecology, animal behavior, and animal psychology, and especially to those planning empirical tests of foraging models.

Foraging Theory
de John R. Krebs e David W. Stephens 
ISBN: 9780691206790 Ano de edição ou reimpressão: 12-2019 Editor: Princeton University Press Idioma: Inglês Tipo de Produto: eBook Formato: PDF i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Ciências Exatas e Nat.  >  Biologia

Sugestões

Red Snapper Biology In A Changing World
160,88€
CRC PRESS
Marine Microbiology
62,26€
CRC PRESS
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.