imagem não disponível
Economic History Of Famine Resilience

Economic History Of Famine Resilience (eBook)

 

idioma: Inglês
Editor: TAYLOR AND FRANCIS
Edição ou reimpressão: outubro de 2019
36,77€
Pré-lançamento - envio a partir de 28-10-2019
Ebook para ADE

Food crises have always tested societies. This volume discusses societal resilience to food crises, examining the responses and strategies at the societal level that effectively helped individuals and groups to cope with drops in food supply, in various parts of the world over the past two millennia. Societal responses can be coordinated by the state, the market, or civil society. Here it is shown that it was often a combined effort, but that there were significant variations between regions and periods. The long-term, comparative perspective of the volume brings out these variations, explains them, and discusses their effects on societal resilience.This book will be of interest to advanced students and researchers across economic history, institutional economics, social history and development studies.

Outros livros da coleção

Economic History Of Famine Resilience
36,77€
TAYLOR AND FRANCIS
The Economics Of Recreation, Leisure And Tourism
20%
portes grátis
51,27€ 41,02€
TAYLOR & FRANCIS LTD
Economic History Of Famine Resilience
ISBN: 9780429577581 Ano de edição ou reimpressão: 10-2019 Editor: TAYLOR AND FRANCIS Idioma: Inglês Páginas: 320 Tipo de Produto: eBook Coleção: Routledge Explorations In Economic History Formato: PDF i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  História  >  Estória

Sugestões

Women And Industry In The Balkans
91,23€
BLOOMSBURY PUBLISHING
Women And Industry In The Balkans
91,23€
BLOOMSBURY PUBLISHING
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.