imagem não disponível
Designing The Department Store

Designing The Department Store (eBook)

Display And Retail At The Turn Of The Twentieth Century

de Orr Emily M. Orr 

idioma: Inglês
Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING
Edição ou reimpressão: novembro de 2019
91,23€
Pré-lançamento - envio a partir de 28-11-2019
Ebook para ADE

The book builds an original argument for the department store as a significant site of design production, and therefore offers an alternative interpretation to the mainstream focus on consumption within retail history. Emily M. Orr presents a fresh perspective on the rise of modern urban consumer culture, of which the department store was a key feature. By investigating the production processes of display as well as fascinating information about display-making's tools and technologies, the skills of the displayman and the meaning and context of design decisions which shaped the final visual effect are revealed. In addition, the book identifies and isolates 'display' as a distinct moment in the life of the commodity, and understands it as an influential channel of mediation in the shopping experience. The assembly and interpretation of a diverse range of previously unexplored primary resources and archives yields fascinating new evidence, showing how display achieved an agency which transformed everyday objects into commodities and made consumers out of passersby.

Designing The Department Store
Display And Retail At The Turn Of The Twentieth Century
de Orr Emily M. Orr 
ISBN: 9781350054387 Ano de edição ou reimpressão: 11-2019 Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING Idioma: Inglês Páginas: 208 Tipo de Produto: eBook Formato: ePUB i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Arte  >  História da Arte
eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Arte  >  Estilos e Influências

Sugestões

Illustrated World Of Tolkien
22,99€
OCTOPUS
For The Love Of Peanuts
13,99€
Running Press
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.