imagem não disponível
Design And Agency

Design And Agency (eBook)

Critical Perspectives On Identities, Histories, And Practices

 

idioma: Inglês
Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING
Edição ou reimpressão: maio de 2020
90,82€
Pré-lançamento - Sujeito a disponibilidade de stock - envio a partir de 14-05-2020
Ebook para ADE

Design and Agency brings together leading international design scholars and practitioners to address the concept of agency in relation to objects, organisations and people. The authors set out to expand the scope of design history and practice, avoiding the heroic narratives of a typical modernist approach. They consider both how the agents of design construct and express their identities and subjectivities through practice, while also investigating the distinctive contribution of design in the construction of individual identity and subjectivity. Individual chapters explore notions of agency in a range of design disciplines and historical periods, including the agency of women in effecting changes to the design of offices and working practices; the role of Jeffrey Lindsay and Buckminster Fuller in developing the design of a geodesic dome; Le Corbusier's 'Casa Curutchet'; a re-consideration of the gendered historiography of the 'Jugendstil' movement, and Bruce Mau's design exhibitions. Taken together, the essays in Design and Agency provide a much-needed response to the traditional texts which dominate design history. With a broad chronological span from 1900 to the present, and an equally broad understanding of the term 'design', it expands how we view the discipline, and shows how design itself can be an agent for social, cultural and economic change.

Design And Agency
Critical Perspectives On Identities, Histories, And Practices
ISBN: 9781350063815 Ano de edição ou reimpressão: 05-2020 Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING Idioma: Inglês Páginas: 320 Tipo de Produto: eBook Formato: PDF i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Arte  >  História da Arte

Sugestões

Process Genre
34,37€
(eBook)
DUKE UNIVERSITY PRESS
Mexican State Of Mind
35,56€
Rutgers University Press
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.