Bertrand.pt - Being And Dwelling Through Tourism

Being And Dwelling Through Tourism (eBook)

An Anthropological Perspective

de Catherine Palmer 

idioma: Inglês
Editor: TAYLOR AND FRANCIS
Edição ou reimpressão: novembro de 2017
40,88€
Disponibilidade Imediata
Ebook para ADE

Much of the existing literature seeks to make sense of tourism based on singular approaches such as visuality, identity, mobility, performance and globalised consumption. What is missing, however, is an overarching framework within which these valuable approaches can be located. This book offers one such framework using the concept of dwelling taken from Heidegger and Ingold as the starting point from which to consider the interrelatedness of being, dwelling and tourism.The anthropological focus at the core of the book is infused with multidisciplinary perspectives that draw on a variety of subjects including philosophy, material cultural studies and cultural geography. The main themes include sensuous, material, architectural and earthly dwelling and each chapter features a discussion of the unifying theoretical framework for each theme, followed by an illustrative focus on specific aspects of tourism. This theoretically substantive book will be of interest to anyone involved with tourism research from a wide range of disciplines including anthropology, sociology, geography, cultural studies, leisure studies and tourist studies.

Outros livros da coleção

Morphology Of Tourism
39,73€
TAYLOR AND FRANCIS
Morphology Of Tourism
39,73€
TAYLOR AND FRANCIS
Being And Dwelling Through Tourism
An Anthropological Perspective
ISBN: 9781317175483 Ano de edição ou reimpressão: 11-2017 Editor: TAYLOR AND FRANCIS Idioma: Inglês Páginas: 174 Tipo de Produto: eBook Coleção: New Directions In Tourism Analysis Formato: PDF i Classificação Temática: eBooks  >  eBooks em Inglês  >  Ciências Soc. e Humanas  >  Sociologia
X
O QUE É O CHECKOUT EXPRESSO?


O ‘Checkout Expresso’ utiliza os seus dados habituais (morada e/ou forma de envio, meio de pagamento e dados de faturação) para que a sua compra seja muito mais rápida. Assim, não tem de os indicar de cada vez que fizer uma compra. Em qualquer altura, pode atualizar estes dados na sua ‘Área de Cliente’.

Para que lhe sobre mais tempo para as suas leituras.